Alla inlägg under oktober 2012

Av Elvy-Filippa - 17 oktober 2012 14:45

Har precis varit ute med båda hudarna *samtidigt!* och det känns så jävla bra! allt är toppen just nu faktiskt. Har mycket mer energi och orkar betydligt mycket mer :)

På måndag ska jag börja träna med underbaraste Nenna! Det känns också kul :) Början är ju alltid värst men jag klarar detta!

Idag tänkte jag att jag skulle bli klar med bädden jag håller på med. Har bara en sida kvar sedan ska jag sy på kardborreband sedan är det klart!

Hopppas alla ni andra har en lika bra dag som jag har, och har ni inte det så hopppas jag att den snart blir bättre!

Av Elvy-Filippa - 15 oktober 2012 02:34

Jag är lat och jag vet om det. Visst jag har haft det tufft och jag har fel på sköldkörteln men jag tänker inte skylla på det. Jag väger 110 kilo och är 176 lång. Jag tänker inte ha det såhär. Jag är trött att känna att det är jobbigt att vara ute med vira. Jag är trött på att inga kläder passar som jag har i garderoben. Det är slut med det nu.

Jag vill inte vara smal, jag vill vara frisk och stark.

Jag lovar att den resan börjar nu.

När jag är klar kommer jag skina starkare än solen.

Av Elvy-Filippa - 4 oktober 2012 17:50

Så vi har två underbara hundar MEN Vira är väldigt understimulerad och otränad i lydnad vilket kan göra att det blir väldigt jobbigt att vara ute och gå med henne. Som nu tex så mötte vi tre olika hundar och jag ser på henne när hon blir sådär intensiv och försöker bryta det men jag lyckas helt enkelt inte. Det är så svårt. Jag vet att hon kräver mycket och jag vet att de raserna som hon är kan vara väldigt envisa. Men det hennes beteende blir så jobbigt och det är mitt fel att hon beteer sig så. Jag måste verkligen komma igång med hundkurserna snart.

Av Elvy-Filippa - 3 oktober 2012 14:44

Jag vet att det inte blir bättre på engång. Det är skit jobbigt. Jag vill ta tag i så mycket men energin finns inte där än. Jag vet att den är påväg jag kännder det men än så orkar jag inte. Men dagarna börjar bli lite mer uppåt nu iallafall och det känns skönt.

Var på psyk ännu en gång och fick konstaterat att jag har en lat sköldkörtel, precis som min mor. Så nu ska jag gå på levaxin resten av livet men det lider jag inte av. Kändes bara skönt att få det bekräftat.

Lilla Ludde låg och smaskade på en gammal snus så han är jätte dålig i kistan nu, får springa ut med honom hela tiden men vi hinner inte alltid hela vägen ut. Han hitta på så mycket bus våran lilla valp.

men nu får jag väl diska som jag lovade Jimmy att jag skulle göra innan han kom hem! :P



Ovido - Quiz & Flashcards