Alla inlägg under mars 2011

Av Elvy-Filippa - 24 mars 2011 01:26

Men ibland fattar jag inte riktigt hur dom tänkte.

Jag skulle in till stan idag och hämta min näst äldsta syster så jag ringer henne när jag är påväg in , hade kört på motorvägen och kommit en bit, Och när hon svarar så är hon fruktansvärt uppkäftig och frågar vad jag håller på med.

Jag svarar att jag är påväg och ska hämta henne. Fattar dessutom inte varför hon är så sur. Då snäser hon åt mig och säger men jag sa ju till dig i morse att du inte skulle komma och hämta mig. sedan säger hon ja vart är du någonstans? för max är redan här.

Så det va de som det handlade om, Max skulle hämta henne. Och jag kan säga att jag blev riktigt jävla förbannad igår när du beteer dig så. Vad fan hade jag gjort? Jag är sjukt trött på livsstilen "gynnar-det-inte-mig-så-gör-jag-det-inte". Fuck Off!


Xoxo


Elvy-Filippa<3

Av Elvy-Filippa - 23 mars 2011 00:20

Lost and insecure you found me. 


Sitter och lyssnar på The Fray.

Känner att jag måste ta tag i skolan med.

Hur orkar man igen?


jaja godnatt 


xoxo


Elvy-Filippa <3

Av Elvy-Filippa - 21 mars 2011 03:56
Maybe we could make it all rightWe could make it better sometimeMaybe we could make it happen babyWe could keep trying but things will never changeSo I don't look backStill I'm dying with every step I takeBut I don't look backJust a littleLittle bit betterGood enough to waste some timeTell me would it make you happy babyWe could keep trying but things will never changeSo I don't look backStill I'm dying with every step I takeBut I don't look backMmmWe could keep trying but things will never changeSo I don't look backStill I'm dying with every step I takeBut I don't look back
Av Elvy-Filippa - 18 mars 2011 13:39

Vi flyttade ifrån min pappa när jag var runt två. och jag har inget minne av mina syskon innan jag fyllde fem och dom helt plötsligt var hemma hos oss och sa att " det är våran mamma också." . Jag kommer ihåg hur jag inte fick det att gå ihop i mitt unga sinne. 

Tiden gick jag kom aldrig särskilt bra överens med mina syskon. 

Jag var den som var bortskämd, det enda min mamma tyckte om m.m

Jag tror det var det som formade mig ganska mycket. var inte förens jag kom upp i 17-18 års åldern som jag började komma överens med mina syskon. idag har jag väldigt bra kontakt.

Min mamma och jag började glida isär när hon då hade sina egna problem och jag sjönk ner i depression. Jag var 11 när jag flyttade från henne och när jag kom tillbaka vid 13 års ålder hade jag utvecklat ett starkt självdestruktivt beteende. inget blev bättre och jag flyttade återigen ifrån henne när jag var 18. Jag tyckte inte att någon som inte kunde/ville hjälpa mig med migsjälv skulle bestämma över mitt liv. Nu det senaste 1½ året har vi börjat komma överens igen. 


xoxo 


Elvy-Filippa<3

Av Elvy-Filippa - 16 mars 2011 13:03

Hehe Bästa vännen , Min syster och Hennes fästman plus migsjälv bestämde att vi skulle spela monopol igår.. 5 Fricking timmar tog det dessutom!

Men jag vann :D haha sweet var det :D 

Idag ska jag göra:

Ut med hunden.

Dricka kaffe hos min kära granne.

Plugga

Installera Fable 3

Spela det :D 


Så nu vet ni , Hoppas ni får en minst sagt lika underbar dag som jag känner att min kommer bli :)



xoxo


Elvy-Filippa<3

Av Elvy-Filippa - 15 mars 2011 17:49

Tänkte lägga ut ett stycker ur min bok för er som är nyfikna.

"Hon studerade hans kind där mjuka skuggor dansade. Hans svarta rufsiga hår var mjukt och lent när hon drog sin hand genom det. 

Han var vaken nu och hans gröna ögon studerade henne. 

Ett förbryllande veck mellan hans ögonbryn dök upp när han skulle prata.

Hon la ett tystande finger över hans läppar.

Han var det bästa som hänt henne.

Detta kanske var första natten av många men hon viille inte att den skulle ta slut än. 

Hon strök försiktigt med fingertopparna över den svullna ringen runt hans öga.

Det brände i ögonen av tårarna som kom. 

Hon var påväg att viska ord av fölåtelse när han läppar tystade hennes."


Hoppas ni tyckte om det:)

Av Elvy-Filippa - 15 mars 2011 08:07

Omgjord, rensad och lite bättre helt enkelt.

Rensade upp och gjorde om bloggen igår kväll för tanken är väl att den ska upp på facebook. Familjen kan ju inte få veta allt :P

Fick feber igår och är riktigt jävla slö idag, men ska väl försöka skriva ett par sidor på min bok hade jag tänkt.

Lite tips och idéer på namn? 

Kanske skriver lite senare om jag orkar nu ska jag dricka te och göra mindmaps:D


xoxo


Elvy-Filippa<3

Av Elvy-Filippa - 10 mars 2011 20:13

Som faktiskt läser min blogg. Vill ni ha kontakt med mig så är det rätt viktigt att ni inte är anonyma. ett stort plus.

Det går jätte bra att adda mig på msn ( eternal-thing@hotmail.com )

Nu ska jag dricka lite kaffe och vänta på att koffeinet ska slå till


xoxo


Elvy-Filippa<3

Ovido - Quiz & Flashcards